De impact van Google Ads op mobiele platformen

Internetten doen mensen steeds vaker op hun mobiele telefoon of tablet. Kijk ook eens naar je eigen surfgedrag: via welke device bestel jij bijvoorbeeld kleding? Het kost vaak meer moeite om een laptop of computer op te starten om je kleding te bestellen, dan om even snel op je smartphone te kijken! Niet voor niets zijn steeds meer websites zo aangepast, dat ze goed op mobiele apparaten te bekijken zijn. Een laptop of vaste computer wordt hierdoor steeds minder noodzakelijk voor consumenten. Niet alleen een website moet zijn aangepast op deze trend. Ook de marketingmethodes van bedrijven zouden moeten aansluiten op het toenemende gebruik van mobiele apparaten.

Advertenties richten op mobiele apparaten

Concreet betekent dit, dat bedrijven hun advertenties zouden moeten richten op de gebruikers van mobiele apparaten. Voordat je daadwerkelijk voor het veranderen van je marketingmethode kiest, is het belangrijk om te controleren of dit ook voor jou interessant is. Maak hiervoor gebruik van een tool als Google Analytics. Met deze tool kun je heel nauwkeurig achterhalen wie de bezoekers van je website zijn. Waar komen deze bezoekers vandaan? Welke websites hebben de bezoekers naar jouw website doorgestuurd? Enzovoorts. Nog interessanter is het apparaat waarmee zij je website bezoeken. Is dit een mobiele telefoon, of zijn dit mensen met een laptop?

Google Ads gebruiken voor meer bezoekers

Op basis van de gegevens die Google Analytics je biedt, kun je zoeken naar mogelijkheden om meer bezoekers te trekken. Het gebruik van Google Ads is hierbij een van de opties. Google Ads is een dienst van Google, waarmee je advertentieruimte bovenaan de zoekresultaten kunt kopen. Het kopen hiervan werkt middels een veiling. Degene die hier het meeste voor betaalt, krijgt het recht om zijn advertentie er te plaatsen. Er wordt hierbij onderscheid gemaakt tussen Google Ads voor mobiel en Google Ads voor laptops en vaste computers. De data uit Google Analytics vertelt je of het voor jou interessant is om je te richten op de gebruikers van mobiele apparaten.

Let op: kies hier alleen voor als je zeker weet dat je website klaar is voor bezoekers op telefoons en tablets! Staan de CTA-buttons op de juiste plek? Is de website goed leesbaar op een mobiele telefoon? Enzovoorts. Je wilt de conversie immers optimaliseren!

Optimalisatie van Google Ads voor smartphones

Wanneer je ervoor gekozen hebt om je te gaan richten op mensen met een smartphone of tablet, dien je hier ook de advertenties op aan te passen. Probeer kenbaar te maken dat je weet dat mensen op hun smartphone zitten. Geef bijvoorbeeld aan hoe makkelijk het bestellen van producten op jouw website is, wanneer een bezoeker deze via een smartphone bezoekt. Daarbij is het belangrijk om geen grote lappen tekst te gebruiken, maar de advertentie kort en bondig te houden. Mensen swipen heel eenvoudig naar beneden op hun smartphone, waardoor de kans klein is dat zij een lang stuk tekst zullen lezen. Veel slimmer is een korte, maar krachtige zin.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *